دستگاه قطعه شویی تونلی

در بسیاری از کارگاه‌ها و صنایع امروزی، قطعاتی که برای بازسازی‌های اساسی یا رنگ آمیزی یا تولید وجود دارند، بسیار متنوع هستند و نیاز به شستشو دارند. به همین دلیل دستگاه قطعه شویی در ابعاد و مدل‌های مختلف ساخته می‌شود که یکی از پرکاربردترین آنها دستگاه قطعه شویی مداوم یا تونلی است که با نام‌های دستگاه شستشوی مداوم یا چند مرحله‌ای نیز شناخته می‌شود.

ماشین سازی زرنه اصفهان برای رفع نیاز قطعه سازان و تولیدی‌هایی که قطعات زیادی تولید می‌کنند، اقدام به ساخت دستگاه قطعه شویی تونلی با تضمین کیفیت و بهترین قیمت، کرده است. جهت سفارش دستگاه قطعه شویی تونلی، می‌توانید فرم سفارش موجود در سایت را تکمیل و ارسال کنید و در قرعه کشی ۶۰۰ میلیونی ماشین سازی زرنه اصفهان نیز شرکت کنید.

ساخت و فروش انواع دستگاه های قطعه شویی تونلی

کاربرد و عملکرد دستگاه قطعه شویی تونلی یا مداوم

معمولا تولیدی‌هایی که قطعات را در حجم بالا تولید می‌کنند یا سری کار هستند، برای رنگ آمیزی و بسته بندی قطعات نیاز به شستشو و خشک کردن آنها دارند؛ در چنین مواردی استفاده از دستگاه قطعه شوی مداوم یا تونلی توصیه خواهد شد. این سیستم شستشو در سه مرحله و به طور مداوم قطعات را شستشو داده، آبکشی کرده و خشک می‌کند تا برای رنگ آمیزی و بسته بندی آماده شوند. 

انواع دستگاه قطعه شویی مداوم

 دستگاه قطعه شویی تونلی در شرکت ماشین سازی زرنه اصفهان در نمونه‌های زیر تولید می‌شود:

  • دستگاه قطعه شویی تونلی با کاموایر
  • دستگاه قطعه شویی تونلی با نوار نقاله
  • دستگاه قطعه شویی تونلی با روش غوطه وری
  • دستگاه قطعه شویی تونلی با روش پاششی

سیستم کاری دستگاه قطعه شوی مداوم در هر روش متناسب با نیاز واقعی واحدهای تولیدی و متناسب با نوع قطعات طراحی و ساخته می‌شود. باید بدانید که تفاوت میان انواع دستگاه قطعه شویی تونلی ماشین سازی زرنه، تنها در روش انتقال قطعات به داخل تونل شستشو و خروج قطعات از دستگاه، پس از آبکشی و خشک شدن است. نکات مهم در خرید و سفارش دستگاه شستشوی تونلی که باید بدانید این است که در سیستم‌های شستشوی صنعتی مداوم، طراحی دستگاه متناسب با وزن و شکل ظاهری قطعات متفاوت خواهد بود.

برای مثال قطعاتی که قابل آویزان کردن و انتقال توسط کاموایر باشند، باید از دستگاه قطعه شویی تونلی با کانوایر استفاده کنند. همچنین برای قطعات کوچکتر که تعداد بیشتری دارند، از نوار نقاله استفاده می‌شود. برای قطعات بسیار کوچک هم که در حجم زیاد تولید می‌شوند، از قطعه شویی با روش پاششی با سبد استفاده می‌شود؛ به گونه‌ای که انتقال سبدها متناسب با شرایط و وزنی که دارند، توسط کاموایر یا نوار نقاله به داخل تونل شستشو هدایت خواهد شد.

قیمت دستگاه قطعه شویی تونلی

در واحدهای تولیدی که نیازی به خشک کردن و آبکشی قطعات ندارند، این امکان وجود دارد که مراحل مختلف دستگاه متناسب با نیاز واحد تولیدی حذف شوند؛ به این ترتیب، قیمت تمام شده سیستم شستشو کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین این امکان وجود دارد که دستکاه قطعه شویی تونلی، عملیات شستشو را در یک مرحله (فقط شستن)، دو مرحله (شستن و آبکشی) و سه مرحله (شستن، آبکشی و خشک کردن) انجام دهد.

دستگاه قطعه شوی مداوم با روش غوطه وری

شرکت ماشین سازی زرنه اصفهان برای برخی قطعات که امکان شستشو با روش پاششی وجود ندارد، اقدام به ساخت دستگاه قطعه شویی تونلی با روش غوطه وری نموده است. در این روش به جای پاشش محلول توسط فشار پمپ و نازل‌ها، قطعات پس از ورود به داخل تونل شستشو با استفاده از کانوایر و نوار نقاله، در مخازن محلول شستشو غوطه ور شده و با زمان‌بندی مناسب در محلول حرکت داده می‌شوند.

همچنین با استفاده از ایجاد موج در محلول هم امکان شستشوی قطعات وجود خواهد داشت. در این روش، زمان مشخصی برای خیساندن و شستن قطعات نیاز است؛ به همین دلیل سرعت شستشو بسیار پایین‌تر از روش‌های پاششی خواهد بود. با این حال، در مواردی که امکان استفاده از روش پاششی وجود ندارد، غوطه وری جایگزین خوبی خواهد بود.

بالاترین راندمان در شستشو با کمترین مصرف انرژی

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت دستکاه های قطعه شویی با ما در ارتباط باشید.

دستگاه قطعه شویی تونلی با کاموایر

سوالات متداول

در دستگاه قطعه شویی تونلی (مداوم ) به دلیل محل حرکت کانوایر و یا در صورت استفاده از نوار نقاله ورودی وخروجی دستگاه و محل، حرکت قلابهای کانوایر باید متناسب با نیاز باز باشد. 

در ماشین سازی زرنه اصفهان برای رفع این مشکل در مسیر حرکت قلابها از برس‌های مخصوص استفاده میشود که هم قادر به جلوگیری از خروج بخار هست و هم مانع حرکت قلابها نمیشود.  در ورودی و خروجی تونل زاویه پرتاب محلول شستشو و درصورت داشتن خشک کن زاویه پرتاب هوای گرم وخشک به گونه ای طراحی شده که مانع خروج ناخواسته محلول یا بخار، از دستگاه میشود. همچنین ماشین سازی زرنه اصفهان برای بهبود راندمان کار و کنترل فشار بخار در تونل شست و شو از نصب مکنده بر روی تونل شست و شو بهره میبرد.

در دستگاه قطعه شویی مداوم (تونلی) در فاصله‌های مناسب در طول تونل شستشو دریچه‌هایی تعبیه شده که برای سرویس ونگهداری، نظافت دستگاه، تعویض نازلها و کلیه مشکلات احتمالی تمام قسمت‌های تونل قابل دسترسی میباشد.

ماشین سازی زرنه اصفهان با طراحی منحصر بفرد و بادرنظر گرفتن تمام اصول فنی دستگاه قطعه شویی تونلی را با شاسی و تونل و مخزن‌ها با قابلیت مونتاژ و دِمونتاژ طراحی و تولید نموده که در صورت نیاز به جابجایی میتوان قسمتهای مختلف دستگاه را از یکدیگر باز کرد و در محل جدید دوباره مونتاژ نمود. این امر برای جلوگیری از آسیب دستگاه و کاهش هزینه بارگیری و انتقال بسیار حائز اهمیت هست.

در صورت رضایت از محتوا ارائه شده، امتیاز دهید.

۳.۴/۵ – (۱۸ امتیاز)

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =