کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی کدام است؟

دستگاه قطعه شویی که از تجهیزات نظافتی صنعتی محسوب می‌شود، برای از بین بردن کثیفی، روغن، رنگ، گریس و دیگر آلاینده‌ها از قطعات کوچک و بزرگ در کارخانه‌ها کاربرد دارد. این دستگاه‌ها بر اساس انواع قطعاتی که باید تمیز کنند و همچنین اندازه آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. وجود این طیف گسترده قطعات سبب شده تا هر ماشین قطعه شویی با توجه‌ به پیکربندی متفاوتی که دارد برای کاربرد ویژه‌ای به کار برده شود. به همین خاطر بهتر است مشتری قبل از خرید با کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی آشنایی داشته باشد تا بتواند با تحقیق، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند. اگر شما هم کنجکاوید از کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی باخبر شوید، ادامه این مطلب از ماشین سازی زرنه اصفهان را از دست ندهید.

کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی کدام است؟

کاربرد دستگاه قطعه شویی سبک یا سواری

اولین دستگاهی که هنگام بررسی کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی به آن می‌رسیم، دستگاه قطعه شویی سبک است که استفاده فراوانی در صنایع مختلف به ویژه صنعت مکانیک دارد. حتما می‌دانید که در مشاغلی مانند تعمیر خودرو یا کارواش، شستن قطعات داخلی ماشین تا چه اندازه ضروری است. قطعات داخلی مثل موتور مدتی پس از استفاده، به خاطر تجمع روغن، گریس و حتی گرد و خاک آلوده می‌شوند. یک تعمیرکار ماشین به خوبی می‌داند که در صورت برطرف نشدن این آلودگی‌ها، قطعات داخلی کارایی اولیه خود را از دست داده و یا حتی احتمال دارد در معرض خسارات بیشتری قرار بگیرند. در اینجا برای شست‌وشوی این تجهیزات، خرید دستگاه قطعه شوی سبک کاربرد دارد.

کاربردهای دستگاه قطعه شویی سواری در صنعت

بنابراین مهم‌ترین کاربردهای دستگاه قطعه شویی سواری در صنعت عبارتند از:

  • کاهش نیاز به هر گونه نیروی انسانی برای شستشوی قطعات مختلف
  • امکان شستن قطعات خودرو و موتورسیکلت
  • امکان شستشوی تجهیزات پزشکی
  • قابلیت پاک کردن آلودگی‌ها از ابزارهای ظریف
  • کاهش زمان شسشوی قطعات

جالب است بدانید که در برخی نمایندگی‌های فروش خودرو نیز از دستگاه قطعه شویی سبک استفاده می‌شود تا قبل از تحویل اتومبیل با شستن قطعات داخلی آن ماشین بدون هرگونه آلودگی در اختیار مشتری قرار بگیرد.

کاربرد دستگاه قطعه شویی سنگین

گفتیم که کار شست‌وشوی قطعات داخلی ماشین آلات و خودروهای سواری سبک بر عهده دستگاه قطعه شوی سبک است. اما تجهیزات ماشین‌های سنگین مانند سیلندر، پیستون و دیگر قطعات موتوری چگونه شسته می‌شوند؟ دستگاه قطعه شوی سنگین برای شستشوی قطعات تریلرها، کامیون‌ها، ماشین‌ها باربری با ظرفیت زیاد و خودروهای جابجایی بار در کارخانه‌ها استفاده می‌شوند.

کاربرد دستگاه قطعه شویی سنگین

ابعاد این دستگاه از نوع سبک بزرگ‌تر بوده و به همین علت از ظرفیت بیشتری برای شست‌وشو برخوردار است. علاوه بر قطعات ماشین، دستگاه قطعه شوی سنگین به خوبی می‌تواند تجهیزات صنعتی کارخانه‌ها، تجهیزات موتورخانه‌ها، به خصوص قطعه‌هایی که از جنس چدن و آلومینیوم هستند و نمونه‌های دیگری از این قطعات را به سادگی چربی زدایی کند. برای اطلاع از قیمت دستگاه قطعه شویی سنگین بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

کاربرد دستگاه قطعه شویی فوق سنگین

کاربرد دستگاه قطعه شویی فوق سنگین

عظیم‌ترین ماشین در بین انواع دستگاه قطعه شوی، نوع فوق سنگین آن است که با استفاده از پاک‌کننده‌های مختلف و آب می‌تواند قطعات فوق سنگین را در ماشین‌های راهسازی، کمباین، بیل مکانیکی و جرثقیل شست‌وشو دهد. در واقع می‌توان دستگاه قطعه شوی فوق سنگین را یک راه حل تمیزکننده موثر برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی، از جمله تاسیسات تعمیر خودرو، ناوگان خودرو، قطعات هوانوردی و هواپیما، موتور کشتی، حمل و نقل سنگین، تعمیرات سنگین، تاسیسات ریخته‌گری، تاسیسات راهسازی و غیره دانست که به سرعت تمام آلودگی‌ها را بدون هیچ‌گونه آسیب دیدگی از این سطوح پاک خواهد کرد.

کاربرد دستگاه قطعه شویی تونلی

یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه قطعه شویی که در مدل‌ها و ابعاد گوناگون تولید می‌شود، دستگاه قطعه شویی تونلی یا چند مرحله‌ای است که در صنایع متعدد برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ برای شست‌وشو، حذف گریس، کثیفی و سایر آلاینده‌ها از این قطعات از دستگاه قطعه شویی تونلی استفاده می‌شود. هر بخش از دستگاه قطعه شویی تونلی مسئول یک مرحله از چرخه کلی تمیزکاری است. در واقع تولیدکنندگان این دستگاه با طراحی آن به افزایش طول عمر قطعات و ماشین‌ها کمک می‌کنند تا مواد خارجی را که می‌توانند باعث سایش و پارگی بیش از حد در حین کار شوند، از بین ببرند.

کاربرد دستگاه قطعه شویی تونلی

به طور کلی با توجه به مراحل تصفیه مورد نیاز، اندازه و ابعاد قطعات شسته شده، نوع فرایند شست‌وشو و مواردی از این قبیل صنایع زیر را از جمله کاربردهای دستگاه قطعه شویی تونلی دانست:

  • صنعت تولید خودرو و ماشین‌آلات
  • هوافضا
  • نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر
  • پلاستیک‌ها

این دستگاه علاوه بر تمیز کردن قطعات ماشین‌آلات می‌تواند برای تمیز کردن قطعات مورد استفاده در آماده سازی، حمل و نقل و تحویل برای مشتریان یا برای تمیز کردن جعبه‌ها، پالت‌ها، سطل‌ها، تابه‌ها، سینی‌ها، قفسه‌ها و سایر موارد نیز به کار برده شوند.

سخن پایانی

به طور خلاصه کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی در فرایندهای حیاتی صنایع گوناگون جای دارند. این دستگاه‌ها کاری بسیار فراتر از یک شست‌وشوی معمولی را انجام می‌دهند و شامل ماشین‌های عظیمی می‌شوند که قادر به تمیز کردن هزاران قطعه در ساعت هستند. در نهایت با کمک دستگاه‌های قطعه شوی ما قطعاتی باکیفیت خواهیم داشت که ایمنی آن‌ها بیشتر شده و همراه با بازدهی بهتر، از طول عمر بالاتری نیز برخوردارند. در این مقاله کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی را معرفی کردیم؛ شما می‌توانید برای خرید این دستگاه‌ها به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا با توجه به کاربرد انواع دستگاه قطعه شویی می‌توان ماشین مدنظر خود را انتخاب کرد؟

بله. تجهیزات شستشوی قطعات در انواع مختلف با جنس، اندازه، وزن، حجم و همچنین کاربرد متفاوت یافت می‌شوند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن کاربرد مدنظر خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

چه صنایعی از دستگاه قطعه شوی بیشتر استفاده می‌کنند؟

این دستگاه بیشتر در صنایع صنعتی، خودروسازی، پزشکی و الکترونیک استفاده می‌شود؛ جایی که آن‌ها برای آماده‌سازی برای تمیز کردن سطوح، تکمیل قطعات و محصولات مانند پیچ، مهره، بست، پیچ، بلوک موتور دیزل، قطعات خودرو، ریل و ... کاربرد دارند.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت ماشین سازی زرنه اصفهان، لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.1/5 - (19 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =