عوامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی

دستگاه قطعه شویی یکی از بهترین دستگاه‌های صنعتی برای کارگاه‎‌های تولیدی یا تراشکاری است که ضمن بهینه سازی مصرف انرژی می‌تواند هزینه‌های شما را هم تا حد زیادی کاهش دهد. این دستگاه‌ها با قیمت‌های متفاوتی به بازار ارائه می‌شوند و همین تفاوت قیمت ممکن است شما را در زمان خرید گیج کند. در این مقاله از ماشین سازی زرنه اصفهان می‌خواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی بپردازیم.

5 عامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی

۱- نوع دستگاه قطعه شویی

مهمترین عامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی، نوع آن است. باید بدانید که این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلفی مانند دستگاه قطعه شویی سبک یا سواری، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین به بازار ارائه می‌شوند که هر کدام برای قطعاتی با ابعاد و وزن مشخصی مناسب هستند. علاوه بر این، دستگاه قطعه شویی تونلی هم برای شستشوی مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولا به دلیل طراحی خاص خود، قیمت تمام شده کمتری دارد.

با این حال، قیمت دستگاه قطعه شویی خاص به دلیل اینکه به صورت سفارشی ساخته می‌شود، در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها بیشتر است. شما می‌توانید انواع این دستگاه‌ها را با بهترین قیمت از ما در ماشین سازی زرنه اصفهان خریداری کنید.

۲- تاثیر توان و نوع پمپ بر قیمت دستگاه قطعه شویی

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی، توان و نوع پمپی است که در آن به کار رفته است. زیرا پمپ را می‌توان اصلی‌ترین قسمت دستگاه دانست که تاثیر زیادی در فرایند شستشو، نحوه پاشش محلول و میزان مصرف آب دارد. به همین دلیل ماشین سازی زرنه اصفهان اقدام به ساخت پمپ دستگاه قطعه شویی به صورت اختصاصی کرده است که می‌توانند فشار و دبی آب را به خوبی تنظیم کنند. در نتیجه همه قسمت‌های قطعات مختلف به خوبی شسته خواهند شد و دمای محلول هم در طی فرایند، تغییری نخواهد داشت.

۳- برند سازنده دستگاه قطعه شویی

امروزه دستگاه قطعه شویی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی و با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه شده است. در صورتی که شما بتوانید این محصول را به طور مستقیم از سازنده خریداری کنید، قیمت بسیار کمتری برای شما خواهد داشت. برای مثال ما در ماشین سازی زرنه اصفهان انواع مختلفی از دستگاه قطعه شویی را با کیفیت بالا به بازار ارائه کرده و در عین حال بهترین قیمت را داریم. زیرا هم از قطعات اورجینال استفاده می‌کنیم و هم هیچ واسطه‌ای در فروش این دستگاه‌ها نخواهیم داشت.

این صفحه را هم ببینید: قیمت دستگاه قطعه شویی تونلی

۴- تاثیر طراحی مشعل بر قیمت دستگاه قطعه شویی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی می‌توان به طراحی مشعل و سیستم گرمایشی آن اشاره کرد؛ این سیستم در واقع وظیفه دارد که حرارت را از مشعل به محلول شستشو انتقال دهد.

طراحی این کوره‌های انتقال در کارایی دستگاه و در نتیجه قیمت تمام شده آن بسیار موثر است. بنابراین اگر شما می‌خواهید که از هزینه‌های تعمیراتی در آینده جلوگیری کرده و هزینه‌ای برای اتلاف انرژی نپردازید، حتما به طراحی مشعل و کوره‌های انتقال توجه کنید.

۵- تجهیزات کنترلی موجود در دستگاه قطعه شویی

دستگاه قطعه شویی برای اینکه بتواند به درستی کار کرده و طول عمر طولانی داشته باشد، نیاز به یک سری تجهیزات کنترلی خواهد داشت. برای مثال باید یک فشارسنج بر روی آن نصب شود که فشار آب و محلول را به خوبی اندازه بگیرد و بر اساس ابعاد یا میزان آلودگی دستگاه تنظیم کند.

علاوه بر این، نیاز به یک سیستم حفاظتی خواهد داشت که از سوختن الکتروموتورها یا خرابی دستگاه جلوگیری کند. به همین دلیل می‌توان گفت که این تجهیزات کنترلی نقش بسیار زیادی در تعیین قیمت دستگاه قطعه شویی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت دستگاه قطعه شویی پرداختیم و گفتیم که این دستگاه‌ها چگونه قیمت گذاری می‌شوند. در زمان خرید بهتر است تنها قیمت را ملاک کار خود قرار ندهید؛ زیرا برخی مواقع، قیمت پایین به معنای بی‌کیفیت بودن دستگاه است و در درازمدت هزینه‌های بیشتری برای شما خواهد داشت. بنابراین در کنار قیمت، باید به کیفیت دستگاه دقت کرده و حتما به سراغ برندی بروید که سابقه خوبی در تولید این دستگاه‌ها داشته است.

سوالات متداول

چرا ماشین سازی زرنه بهترین قیمت دستگاه قطعه شویی را ارائه می‌دهد؟

زیرا ماشین سازی زرنه تولیدکننده انواع دستگاه قطعه شویی است و این دستگاه‌ها را بدون واسطه به بازار ارائه می‌دهد؛ همچنین از قطعات اورجینال استفاده کرده و دستگاه‌های آن در درازمدت نیاز به هزینه نگهداری کمتری خواهند داشت.

قیمت دستگاه قطعه شویی توسط چه کسی تعیین می‌شود؟

قیمت این دستگاه معمولا توسط تولیدکنندگان مشخص خواهد شد و عواملی مانند شرایط بازار یا هزینه‌های تولید هم بر روی آن اثر دارند.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت ماشین سازی زرنه اصفهان، لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

3.5/5 - (42 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهار =